Back

Risinājums tiem, kuri kompaktā formātā vēlas saliedēt savu komandu ar pievienoto vērtību. Spēļošanas formātā ir viegli aizmirtsties procesā un pat nepamanīt, ka reizē ir apgūtas jaunas zināšanas. Ja Tev nav laika spēlēm, bet vēlies savai komandai uzdāvināt iedvesmu, zināšanas un iedot motivācijas devu, esam parūpējušies par vebināriem klātienē un tiešsaistē.

Investētas laiks komandas izaugsmē var būtiski atnest atdevi laikā, naudā un labbūtībā visai komandai.

Izvēlies kādu no jau izstrādātajām programmām vai arī sazinies ar mums traininglab@traininglab.lv, lai izveidotu īpaši jūsu komandai piemērotu pasākumu!

KOMANDAI

VADĪTĀJIEM

LABBŪTĪBAI

PĀRDEVĒJIEM

KOMANDAI

MISIJA: IZGLĀB ZIEMASSVĒTKUS

Sadarbības un efektīvas komunikācijas spēle komandām

Efektīvas komunikācijas spēle sadarbības izkopšanai un komandas saliedēšanas veicināšanai – pārbaudīta metode, kā ar pieredzes izglītības metodēm komandā veidot, trenēt un nostiprināt efektīvus savstarpējās komunikācijas paņēmienus, mūsdienīgas un resursus ekonomējošas lēmumu pieņemšanas metodes un subsidiaritātes principus sadarbībā.

Spēle ir piemērots sadarbības veicināšanas un izaugsmes rīks komandām no 6 līdz 130 dalībniekiem un to iespējams organizēt gan klātienē, gan tiešsaistē – latviešu, krievu vai angļu valodā.

Ieguvumi:

  1. Attieksme.
    Atvērtība. Soļi un principi un kā tos izmantot.
  2. “Noteikumu” sistēma:
    subsidiaritātes praktizēšanai, pēc kuras komanda strādā kopā: komandas locekļi pēc tam izmanto šo ietvaru, lai kopīgi pārrunātu un izlemtu, kā tieši viņi vēlas darboties.
  3. Spēles leģenda. Izklāsts, uzdevumi un lomas.
    Spēles raundu skaidrojums. Katram spēles raundam ir noteikts laiks, uzdevums un punktu skaits.
  4. Holacracy integrētais lēmumu pieņemšanas process.
    Priekšlikums. Precizējošie jautājumi. Reakcijas raunds. Grozīt un precizēt. Iebildumu raunds. Integrācija, lēmums.
  5. Refleksiija.
    Komandu apspriede un vērtīgo ieguvumu definēšana. Start – stop- continue. Ko mēs paņemsim izmantošanai ikdienas darbā?
  6. Uzvarētāji.
    (ja 1+ komanda) – komanda ar vislielāko punktu skaitu saņem ceļojošo balvu, kas uzņēmumā simbolizē Holocracy pieejas prasmi izmantot lēmumu pieņemšanā.
  7. Papildus laikā (4 h versijā) – komandas izpilda start-stop-continue plānu, kas izriet no secinājumem spēlē – darbību plānu ieviešanai ikdienā.

Programma:

  • Iegūta un izmēģināta jauna sadarbības un lēmumu pieņemšanas struktūra, attīstot komandā subsidaritāti* un spēju diskutēt, veicot to neformālas spēles veidā.
  • Holacracy’s integrētā lēmumu pieņemšanas metode, decentralizētas vadības un organizācijas pārvaldībā, kurā autoritāte un lēmumu pieņemšana tiek sadalīta pašorganizējošā komandā.
    * Subsidiaritātes princips nozīme, ka vadība lēmuma pieņemšanā ieņem atbalsta funkciju, veicot tikai uzdevumus, kurus nevar veikt vietējā, zemākā līmenī.
  • Prakstizēta Nevardarbīgās komunikācijas metode (Non-violent Commication), 4 soļu metode (nevērtējoša novērošana, savu jūtu atpazīšana, ar šīm jūtām saistīto vajadzību noteikšana un konkrētu lūgumu formulēšana), ar mērķi, lai sarunu biedrs varētu mūs sadzirdēt un saprast. Rezultātā komunikācija kļūs efektīvāka.
  • Formāts: aizraujoša komandu sacensība, 3 h spēle, praktizējot metodes. Punktu vākšana, uzvarētāju noteikšana pēc punktu skaita. * 6-130 dalībnieki, sadalīti grupās pa 6-10, un tiek izveidots atbilstošs skaits komandu. Zoom vai klātiene. Latviešu, angļu vai krievu valoda.
  • Spēlē tiek risināts iedomāts tematisks stāsts (piemēram, Ziemassvētku izglābšana, lidmašīnas katastrofa, vientuļa sala utml).
Ginta

Ginta Gaumala

NEPARASTA PIEREDZE KOMANDAS IZAUGSMEI

Ja apnikuši klasiskie komandas saliedēšanas pasākumi.

Tumsa atbrīvo runāt atklāti, izpaust emocijas, kā arī dod iespēju atrast neordinārus risinājumus aktuālajiem izaicinājumiem.

Komanda apgūst zināšanas un veic uzdevumus, kas aktivizē klausīšanās spējas trīs līmeņos – sadzirdēt faktus, noformulēt emocijas, kā arī spēt izprast un paust savas patiesās vajadzības un motīvus.

Teorija tiek apgūta video formātā pirms treniņa un klātienē fokuss ir uz praktiskajiem uzdevumiem un kopēju refleksiju.

Ieguvumi:

  • KOMANDAS DIAGNOSTIKA – atklāts potenciāls – parāda izaugsmes zonas komandā un šī brīža stiprās puses.
  • PACELTA PRODUKTIVITĀTE – mazāk komunikācijas misēkļu, jo attīstīta prasme sadzirdēt iekšējo un ārējo klientu.
  • SALIEDĒTA KOMANDA – kopīgs piedzīvojums, kas veicina empātiju un uzticēšanos komandā.

Programma:

  • 3h piedzīvojums tumsā,
  • radošā aktivitāte,
  • gardumu degustācijas tumsā,
  • pēc izvēles var tikt papildināts ar muzikālo piedzīvojumu tumsā, dejām vai kopīgām pusdienām.

Atļauj sev un savai komandai
PIEDZĪVOT KO NEBIJUŠU!

Elina

Elīna Pelčere

Vilnis Brēmanis

Vilnis Brēmanis

3 DIENAS PĀRMAIŅĀS

Simulācijas spēle

Šajā treniņā tiek izspēlēts pārmaiņu process uzņēmumā – spēle notiek izdomātā kafejnīcā, kur komanda tiek ielikta situācijā ar noteiktiem ierobežojumiem un problēmām. Katram dalībniekam tiek piešķrta konkrēta loma un komandai ir jāsadarbojas, lai sasniegtu rezultātu. Lomu spēles formāts ļauj dalībniekiem rīkoties brīvāk, uz spēles laiku atstājot malā uzvedības rāmjus, kas izveidojušies ikdienā.

Formāts:
– 3 dienas maza uzņēmuma dramatisko pārmaiņu sākumā;
– grupas pa 7 ar lomām;
– dinamiska ievadinformācija grupām un atsevišķiem dalībniekiem;
– mērāms uzņēmuma darbības rezultāts un sevis izvērtēšana.

Ieguvumi:

  • Komandas izpratne par pārmaiņu procesu būtību un iespēja “izkāpt” ārpus savas perspektīvas.
  • Labāka savstarpējā komunikācija brīžos, kad komanda iet cauri izaicinājumiem.
  • Trenēta spēja gan vadītājam, gan darbiniekiem saskatīt “lielo bildi”.

Programma:

  • Spēles ilgums – 4 stundas.
  • Iesākumā treneris iepazīstina ar spēles kontekstu, noteikumiem un ieteikumiem.
  • Spēle sastāv no trīs posmiem (20min katrs), pēc katra seko katra dalībnieka ekspress-aptauja, refleksija grupās un kopējā apspriešana ar treneri, kā rezultātā grupa izdara secinājumus.
  • Spēles laikā tiek trenētas tādas pārmaiņu vadības prasmes kā “lielās bildes” apzināšana, situācijas analīze, mobilizēšana, vīzijas formulēšana un komunikācija.
  • Treniņā ietvertie elementi akcentē prioritāšu noteikšanas nozīmi, prasmes plānot, iekļaut un deleģēt, kā arī spēju navigēt konfliktu situācijās.
Ivars

Ivars Juškēvics

Anatolijs

Anatolijs Peškovs

KĀ OBJEKTĪVI IZVĒRTĒT IENĀKOŠO INFORMĀCIJU

Prasme atpazīt kvalitatīvu informāciju un pieņemt uzticamā informācijā balstītus lēmumus

Nezaudē laiku, naudu un enerģiju informācijas manipulāciju slazdos!

Šobrīd, kad sociālajos tīklos ikviens var būt influenceris, uzņēmumiem ir ļoti jāpievērš uzmanība, kur un kā viņu darbinieki izpaužas virtuālajā vidē. Uzņēmuma reputāciju veido ne tikai pašu paustās ziņas, bet arī darbinieki un viņu darbības. Lai darbinieki neiekristu viltus ziņu slazdos, aicinām kopā celt mediju pratību un kristisko domāšanu.

Ieguvumi:

  • Zināšanas par dažādiem maldinošas informācijas veidiem un spēja tos atpazīt.
  • Izpratne par to, kas ir uzticama informācija un tās kvalitātes noteikšanas kritēriji.
  • Veselīga mediju patēriņa diēta un spēja veikt faktos balstītus spriedumus.

Noderēs uzņēmumiem, kuri:
– rūpējas par savu tēlu reālajā un virtuālajā vidē;
– cenšas veidot vienotu izpratni kolektīvā par to, kas ir fake un kas ir faktos balstīta informācija;
– pievērš uzmanību tam, kas tiek akceptēts virtuālajā vidē, pārstāvot uzņēmumu;
– apzinās iekšējā klimata izmaiņas, ko veido viedokļu šķelšanās;
– darbojas jomās, kur darbiniekiem ikdienā jāstrādā ar klientiem, kuri paši ir patērējuši viltus ziņas un tādējādi uzbūvējuši savus argumentus un pasaules redzējumu.

Programma:

  1. “Sarkanie karogi” informācijas analīzē
  2. Mākslīgā intelekta radītā satura riski
  3. Praktiski rīki informācijas pārbaudē
  4. Kā rīkoties, ja atpazīstat dezinformāciju
  5. Kā sociālie mediji manipulē ar mūsu emocijām
  6. Biežākās krāpniecības metodes
  7. Kuriem medijiem ticēt?
Inga Spriņģe

Pasniedzēja ir pētnieciskās žurnālistikas centra Re:Baltica līdzdibinātāja un žurnāliste ar vairāk nekā 20 gadu profesionālo pieredzi. Pēdējos desmit gadus padziļināti strādājusi pie tēmām kā dezinformācija, maldinoša informācija un propaganda.

VADĪTĀJIEM

IKGADĒJĀS PĀRRUNAS

Trīs iespējas

Vadītāji ar prasmīgu komunikāciju un izpratni par motivācijas spēj labāk pārvaldīt savus darbiniekus, kas tiešā veidā palielina produktivitāti. Motīvēti un skaidrību guvuši darbinieki ir mazāk pakļauti domām par darba vietas maiņu, tādējādi uzņēmums saglabā savus talantus. Efektīvas pārrunas veicina labāku komandas sadarbību, radot harmoniskāku darba vidi. Skaidru mērķu izvirzīšana palīdz uzņēmumam koncentrēties uz prioritātēm un efektīvi sadalīt resursus, lai sasniegtu kopīgus mērķus.

Ieguvumi:

  • Prasme efektīvāk nodot un saņemt vērtējumu, veidojot atklātas un atbalstošas sarunas ar darbiniekiem.
  • Izpratne par to, kā pielāgot vadības stilu, lai veicinātu produktīvu sadarbību.
  • Spēja izvirzīt skaidrus mērķus komandai.
  • Prasmes plānot un vadīt pārrunas, kā arī uzņemties atbildību par sasniegumiem un nākamajiem soļiem pēc pārrunām.

Programma:

1. IESPĒJA SNIEGT UN SAŅEMT VĒRTĒJUMU JEB KOPĒJA BILDE
– Barjeru pārvarēšana un atklātās sarunas veidošana
– Vērtēšanas kritēriji ka sarunas pamats
– Trīs atbalstošās atgriezeniskās saites tehnikas

2. IESPĒJA MOTIVĒT
– Kas motivē manu darbinieku: atslēga produktīvai sadarbībai
– Motivācijas kvalitāte. Naudas loma motivācijā
– Mērķu saslēgšana ar motivējošiem faktoriem

3. IESPĒJA VIENOTIES
– SMARTER mērķi un uzdevumi
– Sadarbības redzējums (vīzija) kā kontrakta pamats
– Skaidrība un apņemība (apņemšanās?)

4. PRAKTISKĀ PLĀNOŠANA
– Kā sagatavoties pērrunām: plānošana un sadarbības audita rīks
– Pārrunu vadīšana
– Kāpēc dzīve pēc pārrunām tikai sākās: dalībnieku atbildības līdz nākamām pārrunām

Anatolijs

Anatolijs Peškovs

DARBINIEKA SOCIĀLĀ MOTIVĀCIJA UN INDIVIDUĀLĀS SARUNAS

Motivācija spēcīgi ietekmē darbinieka uzvedību. Motivācijas, kas visvairāk saistās ar darbu, tiek dēvētas par sociālajām motivācijām. Ir svarīgi izprast tās ietekmi uz darba sniegumu, lai palielinātu savas komandas efektivitāti, kā arī to, kā atpazīt katra darbinieka motivācijas tipu.

Ieguvumi:

  • Prasme palielināt darbinieku iesaisti, izprotot savas motivācijas un apzinoties, kā tās izmantot.
  • Talantu attīstība – motivēti darbinieki ir gatavāki mācīties un attīstīt savas kompetences.
  • Pozitīvāka darba vide, kas veicina kolektīvu darbu.

Programma:

  1. Kas ir sociālās motivācijas un kā tās atšķiras?
  2. Motivāciju pozitīvās un negatīvās iezīmes.
  3. Kā motivācija saistās ar kompetencēm?
  4. Vai motivācija var būt nepiemērota konkrētam darbam?
  5. Kā pamanīt motivācijas tipu individuālajās sarunās (intervijas, novērtēšana, 1:1)?
  6. Uzvedības kompetenču intervijas pamati.
BaibaBuile

Baiba Buile

KOMANDAS LABBŪTĪBAI

KĀ NE-IZDEGT?

Parūpējies par savu komandu preventīvi

Komanda, kas zina, kā nepieļaut izdegšanu, ir labāk sagatavota ilgtermiņa panākumiem un spēj efektīvāk sasniegt mērķus. Meistarklases palīdzēs apgūt stresa pārvaldības stratēģijas un veicinās produktivitāti ikdienā.

Ivars

Ivars Juškēvics

Ieguvumi:

  • 10+ praktiski rīki kā nenonākt izdegšanas stāvoklī un fiziskā, mentālā, sensorā, emocionālā, sociālā noguruma un izsīkumā.
  • Skaidra izpratne par izdegšanas 3 līmeņiem, veidošanās cēloņiem un dinamiku.
  • Zināšanas par pašsabotāžas 8 stratēģijām.
  • Algoritms, kā praktiski palīdzēt sev, kolēģiem un tuviniekiem izdegšanas gadījumā.
  • Dzirkstele un iedvesma izkāpt no apburtā loka un dzīvot mierpilnāk.

Programma:

  1. Izgegšanas anatomija un psiholoģija.
    8 darba izaicinājumi, kas “izdedzina” darbiniekus.
  2. 4 galvenās stratēģijas, kas mūs soli pa solim virza izdegšanas virzienā.
    Kā atpazīt “neuzvaramo” u.c. savā un kolēģu uzvedībā.
  3. Kā mūsu vajadzības, uzskati, pārliecības un kompleksi rada hronisku stresu un izdegšanu?
    Atpazīt automātiskās negatīvās domas, pārliecības un “antiveselīgos” ieradumus, kas grauj mūsu veselību.
  4. Tu jau esi 100% labs(-a).
    Kā sajust fizisko, emocionālo izsīkumu un izmantojot psiholoģijas, ķermeniskās un emociju vadības tehnikas “kāpjot” āŗā no izdegšanas bedres.
  5. 7 soļu algoritms, kā palīdzēt sev,
    kolēģiem, tuviniekiem ilgtermiņā nenonākt izdegšanas stāvoklī un izvairīties no toksiskas vides ietekmes

FEED-FORWARD

Uz attīstību vērsta atgriezeniskā saite

Feedforward ir proaktīva, uz nākotni orientēta pieeja komunikācijai, kas uzsver uzlabošanu, piedāvājot ieteikumus izaugsmei, nevis kritizējot pagātnes darbības. Atšķirībā no atgriezeniskās saites (feedback), kas koncentrējas uz pagātnes sniegumu, feedforward pieeja ir vairāk sadarbības un rezultātu orientēta, izceļot konkrētus, izpildāmus soļus, ko cilvēks var veikt, lai progresētu.

Ieguvumi:

  • Iegūtas dažādas atgriezeniskās saites sniegšanas tehnikas un metodes.
  • Skaidra izpratne par atgriezeniksās saites sniegšanas un saņemšanas procesu, emocionālajām barjerām.
  • Izpratne par nevardarbīgās komunikācijas būtību sniedzot feedforward – uz attīstību vērstu atgriezenisko saiti.

Programma:

  1. Kultūra, kas veicina atgriezeniskās saites sniegšanu un saņemšanu.
    Attieksme pret kļūdām – sods, mācība, izaugsme. Kritika kā dāvana un izaugsme kā vērtība – kā tas reāli atspoguļojas mūsu ikdienā. Mindset maiņa un ieradumu transformācijas mehānisms uzņēmumā.
  2. Feedback or Feedforward?
    Nepatīkamās vai “grūtā” ’sarunas, kad jādod atgriezeniskā saite par vāju vai neatbilstošu sniegumu. Kā mēs uztveram ‘kritiku’ vai ‘negatīvu’ vērtējumu – emociju ietekme uz spēju sadzirdēt.
  3. S.A.R.A. modelis:
    mūsu automātiskā reakcija uz negatīvu informāciju. Kā uztvert ‘negatīvu’ atgriezenisko saiti pozitīvi. SBI modelis un Pendletona modelis sniedzot atgriezenisko saiti.
  4. NVC (non violent comunication): vērojums bez vērtējuma, jūtas un emocijas, vajadzība un lūgums.
    Slikta komunikācija nogalina labu nodomu. NVC instrumenti: Sarunas plānošana: teikumu, frāžu uzbūves principi. Vārdu krājums, prasme izvēlēties piemērotāko. Jautāšanas māksla. Izzinošu jautājumu veidošana un uzdošana
Ivars

Ivars Juškēvics

Ginta

Ginta Gaumala

PĀRDEVĒJIEM

KOLOKVIJS - prasmju sacenība

Kolokvijs, jeb prasmju sacensība, ir veids, kā realitātei pietuvinātos apstākļos noskaidrot, kādus instrumentus un metodes sesijas dalībnieki patiešām pielieto, risinot reālas ikdienas situācijas. Treniņš ļaus novērtēt un apkopot individuālo attīstības plānu, kā arī uzlabot spēju sniegt un saņemt atgriezenisko saiti.

Žūrija sastāv no uzņēmuma vadības un Training Lab treneriem. Žūrijas pārstāvjiem katram ir sava loma – “labie un sliktie policisti”, kas nodrošina tūlītēju konstruktīvu atgriezenisko saiti.

Ieguvumi:

  • Godīga atgriezeniskā saite no žūrijas un no kolēģiem par šī brīža stiprajām pusēm un niansēm, kas katram jāpilnveido;
  • Iespēja apgūt instrumentus, kas noderēs šobrīd aktuālo situāciju risināšanai;
  • Pieredzes apmaiņa un jaunas idejas no komandas un treneriemhttps, sarežģītās  un grūti risināmās situācijās ar darbiniekiem.

Programma:

  • SAGATAVOŠANĀS
    Tikšanās ar vadību, sesijas mērķa noteikšana, testējamo prasmju definēšana.
  • E-ANKETĒŠANA
    E- anketas visiem sesijas dalībniekiem.
  • SITUĀCIJU SAGATAVOŠANA
    Sadarbībā ar vadību un pielāgojot uzņēmuma, organizācijas specifikai, tiek sagatavotas sesijas situācijas.PRASMJU
  • NOVĒRTĒŠANAS SESIJA 8 h
    Azartiskā gaisotnē tiek novērtētas dalībnieku prasmes un attieksme.
  • IZVĒRTĒŠANA
    Atgriezeniskā saite par sesijā novēroto, prasmēm un attieksmi.
Ginta

Ginta Gaumala

Vilnis Brēmanis

Vilnis Brēmanis

6 komandas ģenialitātes pārdevējiem

20% individuālā novērtējuma un 80% komandas produktivitātes rīks
Pēc Patrick Lencioni metodes

Mums katram ir 6 ģenialitātes, no kurām 2 var uzskatīt par mūsu “superspējām”, kuras izpaužot darbā mēs jūtamies savā elementā jeb “flow”. 2 ir izstrādātas kompetences, jomas, kuras mērķtiecīgi attīstot, mēs spējam veikt ļoti kvalitatīvi. Savukārt 2 ir mūsu frustrācijas.

Ja ilgstoši atrodamies frustrāciju zonā, tas veicina izdegšanu un rada konfliktus komandā. Testa aizpildīšana aizņems tikai 10 minūtes, toties iegūtā informācija Tev un komandai palīdzēs kļūt produktīvākai.

Ieguvumi:

  • Skaidrība kurā posmā pazūd mūsu nauda un kā to paņemt.
  • Izpratne par darbībām, kas jāveic, lai atvieglotu pārdošanas komandas darbu, katrā no pārdošanas soļiem.
  • Skaidrība kurā pārdošanas procesā ir jāpielieto kura no ģenialitātēm.
  • Komandas kopējais novērtējums, lai labāk izprastu kopējo potenciālu.
  • Skaidrība, kādēļ “iestrēgst” lēmumi pie klientiem.
  • Skaidrība kā plānot savu laiku un enerģiju, lai neizdegtu.
  • Individuāls rīcības plāns, lai sasniegtu pāŗdošanas rezultātu.

Programma:

  1. Kopējā pārdošanas komandas “bilde”
    kur esam spēcīgi un kur pazūd mūsu un uzņēmuma nauda.
  2. Kam jāmainās mūsu komandā, lai sasniegtu rezultātu?
    Kā katru no 8 pārdošanas soļiem veic katra no 6 ģenialitātēm.
  3. Ģenialitātes un produktivitāte:
    sapulču tipi, kas atbilst darba uzdevumam un komandas pārstāvja ģenialitātei. Procesi, ko varam atdot AI, lietas, ko vajag automatizēt.
  4. Komandas iespējas nopelnīt:
    kur slēpjas mūsu komandas potenciāls. Kādas izmaiņas varētu atnest lielāko pienesumu naudā, laikā, labbūtībā?

Apzinies un liec lietā savu un komandas ģenialitāti!

Elina

Elīna Pelčere

Uzdāvini savai komandai iespēju atjaunot enerģiju, atgūt spēku un kopības sajūtu!

Mūsu interaktīvās darbnīcas, āra piedzīvojumi un iesaistošie simulācijas uzdevumi ir rūpīgi izstrādāti, lai iedvesmotu, izglītotu un izklaidētu jūsu komandu.

This field is for validation purposes and should be left unchanged.