KRITISKĀ DOMĀŠANA
KĀ ATPAZĪT UZTICAMU INFORMĀCIJU
MĒRĶIS:
Prasme pieņemt uzticamā informācijā balstītus lēmumus, neiekrītot manipulatoru un krāpnieku slazdos.
Šobrīd, kad sociālajos tīklos ikviens var būt influenceris, uzņēmumiem ir ļoti jāpievērš uzmanība, kur un kā viņu darbinieki izpaužas virtuālajā vidē. Uzņēmuma reputāciju veido ne tikai pašu paustās ziņas, bet arī darbinieki un viņu darbības. Lai darbinieki neiekristu viltus ziņu slazdos, aicinām kopā celt mediju pratību un kristisko domāšanu.
BŪTISKĀKIE IEGUVUMI:
- Zināšanas par dažādiem maldinošas informācijas veidiem un spēja tos atpazīt.
- Izpratne par to, kas ir uzticama informācija un tās kvalitātes noteikšanas kritēriji.
- Veselīga mediju patēriņa diēta un spēja veikt faktos balstītus spriedumus.
Noderēs uzņēmumiem, kuri:
– rūpējās par savu tēlu reālajā un virtuālajā vidē;
– cenšas veidot vienotu izpratni kolektīvā par to, kas ir fake un kas ir faktos balstīta informācija;
– pievērš uzmanību tam, kas tiek akceptēts virtuālajā vidē, pārstāvot uzņēmumu;
– apzinās iekšējā klimata izmaiņas, ko veido viedokļu šķelšanās;
– darbojas jomās, kur darbiniekiem ikdienā jāstrādā ar klientiem, kuri paši ir patērējuši viltus ziņas un tādējādi uzbūvējuši savus argumentus un pasaules redzējumu.
Kā mūsdienu informācijas pārbagātībā
saglabāt veselo saprātu un vienlaikus būt informētam?
TRENERE:
Pasniedzēja ir pētnieciskās žurnālistikas centra Re:Baltica līdzdibinātāja un žurnāliste ar vairāk nekā 20 gadu profesionālo pieredzi. Pēdējos desmit gadus padziļināti strādājusi pie tēmām kā dezinformācija, maldinoša informācija un propaganda.
Puse Latvijas iedzīvotāju atzīst, ka ir grūtības atpazīt uzticamu informāciju no safabricētas. Interaktīvā 1,5 h garā lekcijā parādīšu jūsu kolektīvam, kā to izdarīt.
– Inga Spriņģe
Pētnieciskā žurnāliste