KAM: Vadītājiem, HR speciālistiem, iekšējiem treneriem, klientu konsultantiem.
MĒRĶIS: Apgūt prasmi cieņpilni un tālredzīgi risināt svarīgas pārmaiņu laika sarunas un novērst konfliktus.
BŪTISKĀKIE IEGUVUMI:
1. Efektīvas nevardarbīgās komunikācijas (NVC) metodes konfliktu prevencijai, cieņpilnai komunikācijai un veiksmīgai konfliktu risināšanai.
2. Algoritms komunikācijas un konfliktu risināšanas stratēģijas izvēlei.
3. Idejas, kā uzlabot uzņēmuma vidi ar resursiem, kas jau ir Jūsu rīcībā.
4. Praktiski piemēri sarežģītu sarunu veikšanai, izpratne par iespējamiem
komunikācijas blokiem un metodes to pārvarēšanai.
PROGRAMMA
1. NVC: vērojums bez vērtējuma, jūtas un emocijas, vajadzība un lūgums.
Kā NVC izpaužas uzņēmumā? Kā attīstīt uzņēmuma kultūru NVC principu ieviešanai?
2. Empātija kā NVC pamata attieksme.
Pašempātija un pašatbildība. Kā ikdienā
praktizēt atbildīgu empātiju pret sevi.
3. Nolūks vs darbība un tās rezultāts.
Slikta komunikācija nogalina labu nodomu. Ārējā atgriezeniskā saite pēc rezultāta. Nekas nav pašsaprotami.
4. NVC instrumenti:
Sarunas plānošana: teikumu, frāžu uzbūves principi. Vārdu krājums, prasme izvēlēties piemērotāko. Jautāšanas māksla. Izzinošu jautājumu veidošana un uzdošana.
5. Četras komunikācijas bāzes pozīcijas konfliktu prevencijai. Piecas konfliktu risināšanas stratēģijas (izvairīšanās, pielāgošanās, konkurences, kompromiss, sadarbība)
6. NVC darbnīca grūtāko ikdienas situāciju risināšanai.
7. Pieci komunikācijas papildus principi NVC ieviešanai – 6:9, nestrīdēšanās ar realitāti (interpretācija vs fakti), aktīvā klausīšanās, iebildumu apstrāde, ilgstošā apbalvojuma metode.
FORMĀTS
Pirms treniņa e-anketēšana, individuāla mērķa definēšana, situāciju apkopošana. Pieredzes izglītības metodes, praktiska situāciju izspēle, moderēts prakses periods. Noderīgi materiāli – sarunas struktūra, skripti un jautājumu paraugi – izmantošanai ikdienā.