3 tipiskākās kļūdas, pārdodot pa telefonu
Pārdot pa telefonu ir izdevīgi, jo tiek patērēts mazāk laika un tehniski var aizsniegt daudz vairāk klientu. Tajā pašā laikā, pārdot pa telefonu ir gana izaicinoši, jo izpaliek klātienes kontakts ar klientu.
Tādēļ ir vērts izvairīties no būtiskām 3 tipiskām kļūdām.
- Kļūda ir zvanīt klientam bez priekšdarbiem, tas ir zvanīt klientam uz labu laimi, neizpētot, kas ir klients, neveicot priekšdarbus. Šie priekšdarbi ir pirmkārt radīt iespēju, ka klients nav “auksts”. Tas nozīmē meklēt veidus, kā klients jau pirms zvana ir ieinteresējies par Jūsu pakalpojumu. Tas ir iespējams ar digitālajām tehnoloģijām. Daudz par to runājam šeit: https://traininglab.lv/pardosanas_audits_digitalizacija/. Kā arī, ja pārdevējs zvana klientam, neizpētot, kas ir klienta profils, kāda potenciāli varētu būt klienta problēma, ko ar savu produktu vai pakalpojumu pārdevējs var atrisināt, tad saruna var vainagoties ar neveiksmi pat īsti nesākusies.
- Kļūda ir zvanīt klientam, nezinot, ko pats pārdevējs no sarunas vēlas. Ja mērķis ir tikšanās, tad nevis jāmēģina sarunas laikā pārdot produktu vai pakalpojumu, bet gan pārdot tikšanos. Ja sarunas mērķis ir vajadzību noskaidrošana, tad nevis jāsāk prezentēt savi produkti un pakalpojumi – ir jāuzdod jautājumi. Svarīgi ir zināt mērķi pirms sarunas un mērķtiecīgi uz to virzīties sarunas laikā. Telefona sarunas laikā tiek piedots daudz mazāk kļūdu no pārdevēja puses, jo sarunu pārtraukt ir daudz vienkāršāk kā klātienes tikšanās laikā.
- Kļūda ir, ka pārdevējs sāk stāstīt klientam to, ko klients nevēlas dzirdēt. Šāda situācija notiek tad, kad pārdevējs dedzīgi vēlas klientam prezentēt to, kas ir pārdevēja rīcībā (izcilākais un labākais produkts vai pakalpojums), nenoskaidrojot, ko klientam vajag. Tādēļ ir būtiski pievērst uzmanību, kādus jautājumus pārdevējs uzdod un vai vispār jautājumi tiek uzdoti.
Pats būtiskākais ir noķert prieku no zvanīšanas procesa! Spēlē ar sevi spēles, velc aplīšus par katru izdarīto zvanu, velc smaidiņus, par katru sasmīdināto klientu un esi tāds pārdevējs, no kura Tu pats nopirktu!